Jednoduchá hra na mobilné telefóny a zarobí milióny eur. Podarilo sa to malej fínskej firme Rovio Mobile. Ich populárna hra Angry Birds však dosiahla oveľa viac ako len vysoký zisk svojim tvorcom. Stala sa kultúrnym fenoménom, ktorý pozná každý, rovnako ako Pokémona pred desiatimi rokmi a Super Maria pred dvadsiatimi rokmi.
V roku 2009 meno Rovio známe nebolo. Nedá sa povedať, že by sa firme nedarilo, ale ničím nevyčnievala z radu stoviek podobných. Potom, v decembri 2009, prišla hra Angry Birds. Vyvinuli ju špeciálne pre iPhone a predávali za sedemdesiatdeväť centov. Napriek nízkej cene Rovio nepožiadalo o pomoc s financovaním ani distribúciou žiadnu veľkú spoločnosť, vydanie zabezpečila firma Chillingo, ešte o dva roky mladšia ako Rovio. Hra, ktorej výroba stála podľa firmy sedemdesiattisíc eur, dokázala už za prvých osem mesiacov zarobiť vyše tri milióny eur a predalo sa jej šesť a pol milióna kusov. Ďalších jedenásť miliónov používateľov si stiahlo bezplatnú demoverziu.