Sója je univerzálna plodina, čoraz bežnejšia aj na stoloch nevegetariánov, ktorí uvažujú o pestrej, racionálnej a zdravej strave. Odbyt rastie najmä po Vianociach, keď treba chudnúť. Podnikateľ Daniel Harušťák dokazuje, že zo sóje sa dá vyžiť.
Slovák je mäsožravec. Ale nie celkom. Obchodníci tvrdia, že gastronomické vierovyznanie určuje peňaženka. Producenti potravín, aj pod tlakom obchodu, sa o ňu bijú cenami. Daniel Harušťák z Drietomy pri Trenčíne sa do cenového podliezania nehrnie, má však štrnásť zamestnancov a desaťtisíce konzumentov.
Technológ zo zahraničnej spoločnosti, ktorá sa na Slovensku chcela usadiť s potravinárskymi ingredienciami, priniesol pred jedenástimi rokmi jeho mame receptúru s otázkou, že keď už vyrábajú tofu, či by sa nedali aj na sójové párky. Veď už majú technológiu. Mladý Daniel, ktorý u mamy robil vodiča, sa opatrne opýtal, ako to bude chutiť. Povedali si však, že za pokus to stojí, ale obsah miešali po svojom. A nevyrobili párky, ale sójovú salámu.