Po krachu SkyEurope Airlines, Seagle Air a Air Slovakia patrí takmer deväťdesiat percent pravidelnej a osemdesiat percent dovolenkárskej leteckej dopravy zahraničným dopravcom. Absolútny monopol majú írsky Ryanair a český Travel Service, hoci v druhom prípade ide o slovenskú organizačnú zložku. Jediný slovenský dopravca Danube Wings má na trhu marginálny podiel. Ponuku chcú však čoskoro rozšíriť dve nové spoločnosti. SAM Air a Slovakian Airlines, obe s jedným Boeingom 737, pričom zakrátko chcú získať ďalšie. Plánujú ponúkať pravidelné linky i letné chartery, vo väčšom rozsahu zrejme až od budúcej jari. SAM Air vznikli v lete vstupom kapitálu z Blízkeho východu do slovenskej pobočky ostravskej spoločnosti Central Charter Airlines. Nováčik Slovakian Airlines má za sebou zasa ruský kapitál z ostrova Jersey v kanáli La Manche a značnú časť manažérov tvoria ľudia z niekdajších aeroliniek SkyEurope.
