Kým začiatkom roka 2008 sa zdalo, že spoplatnenie je nemoderné, kríza spustila druhú vlnu platenia za obsah. Zlá ekonomická situácia znížila záujem inzerentov, a tak sa médiá museli poobhliadnuť po nových zdrojoch príjmov. Ako prvý sa začal činiť konglomerát News Corporation, na ktorého čele stojí magnát Rupert Murdoch. Spoplatnenie odštartoval v auguste 2009 britskými novinami Times a Sunday Times, do ktorých si za prístup začal pýtať libru mesačne.
„Digitálna revolúcia otvorila množstvo nových a lacných metód na distribúciu,“ povedal R. Murdoch. „Ale obsah stále nie je zadarmo.“Ďalej dodal, že aby zamedzil prechodu ľudí na stránky prístupné zadarmo, svoj obsah odlíši a zlepší. Skutočný boom však prepukol len v posledných mesiacoch. Peniaze od čitateľov si pýta napríklad aj americký satirický server Onion, ktorý však obmedzuje len zahraničných čitateľov. Projekt spoplatnenia máme od mája aj na Slovensku - Piano.