Nová Toyota Yaris už nie je krátka a vysoká (aj keď sympatická) nákupná taška. Má o sto milimetrov dlhšiu a v súlade s aktuálnym trendom aj o dvadsať milimetrov nižšiu siluetu. K tomu zväčšený rozchod kolies a o päť centimetrov predĺžený rázvor. Efekt kolies zakomponovaných do rohov karosérie ostal zachovaný. Autíčko vyznieva na ceste z každého zorného uhla stabilnejšie, pritom svojou veľkosťou s rezervou rešpektuje štvormetrovú hranicu segmentu B.
Nadbieha mužskému vkusu. Yaris dosiaľ oslovoval viac ženy. Tvoria až 65-percentný podiel majiteľov. Nová generácia by mala pomer mužov a žien uviesť do rovnováhy. A tak sa fazóna karosérie generačným posunom stala členitejšou, prevaha mäkkých oblúkov čiastočne ustúpila v prospech ostro rezaných hrán a prelisov. Veľký otvor náporového chladenia, úzka maska a obrovité svetlomety vysielajú vážnejšie signály. Profil ukazuje uhladenejšie kontúry s ostrejšie skloneným predným oknom. V tejto súvislosti rezonuje hodnota koeficientu aerodynamického odporu 0,287, ktorý v triede malých áut má svoj cveng.