Zhruba pred rokom vláda aj parlament odsúhlasili novelu zákona, ktorá posunula termín zavedenia registračných pokladníc vyhovujúcich prísnejším technickým podmienkam na 1. január 2012. Okrem toho
Novinkou je, že firma, ktorá predáva tovar alebo určené služby za hotovosť, už nebude môcť prijať úhradu faktúry cez bežný príjmový pokladničný doklad. Bude na to musieť využiť registračnú pokladnicu.
Natália Lohnertová z ministerstva financií uvádza: „Pri úhrade pohľadávok, čiže faktúr, v hotovosti fyzickými osobami-nepodnikateľmi dochádzalo ku kráteniu tržieb, pretože podnikatelia podľa doterajšieho právneho predpisu (vyhláška MF SR č. 55/1994 Z. z. v znení neskorších predpisov) pri takejto úhrade neboli povinní používať elektronickú registračnú pokladnicu. Často takéto faktúry neboli zaevidované ani v účtovníctve podnikateľa, čo znamená, že krátil tržby. Takéto krátenie tržieb nemohli daňové kontroly odhaliť či inak preveriť, lebo išlo o úhrady vykonané fyzickými osobami nepodnikateľmi.“