Ako úspešný podnikateľ súvisí s populárnou celebritkou na televíznej obrazovke? Obaja sa musia vysporiadať s úspechom a zvyčajne to obaja robia inak.
Ťažko zovšeobecňovať, ale predsa len sa dá povedať, že človek, ktorý ide hore vlastným úsilím a tvrdou prácou bude čeliť iným výzvam, ak príde do cieľa, ako osoba, ktorú tam hore niekto „posunul“. Hoci obaja budú môcť zo svojho pohľadu hovoriť o úspechu. Poďme ale ďalej. Oba tieto zovšeobecnené typy ľudí sa chcú posunúť ešte ďalej. Komu sa bude dariť lepšie? Tu už by sa dalo povedať, že obom rovnako – nielen dariť, ale aj nedariť. Zvládnuť úspech je totiž jedna vec, tá druhá, ťažšia, je naňho nadviazať a posunúť sa niekam inam, možno znovu riskovať a skúšať nové veci. A na to už nemusia mať odvahu ani tí, ktorí sa hore posunuli poctivou a tvrdou prácou.
Koučka Dagmar Kéryová sa pri tejto téme zamyslí. Hovorí, že vo svojej praxi sa stretáva obyčajne s dvoma dôvodmi, prečo sa úspešná firma nevie pohnúť ďalej, alebo dokonca namiesto stagnácie začne padať. „Keď otvárame veľké ciele, ideme za svojimi snami, nemáme čo stratiť, odvážnymi rozhodnutiami môžeme len získať. Sme ochotní viac riskovať, robiť neštandardné veci, nenesieme ešte zodpovednosť za veľa zamestnancov, nie sme verejne známi a tak nás limituje menej presvedčení. V momente ako dosiahneme úspech, niečo už máme, môže sa stať, že stratíme niečo zo svojej odvahy meniť veci. Zafungoval jeden spôsob, načo by sme hľadali iný? Naša schopnosť reagovať potom klesá a už nevieme urobiť zásadné kroky. Tiež sa môžeme ,usadiť‘ v istote, začneme si myslieť, že úspech je prirodzený a zmeškáme nové príležitosti,“ uvažuje Dagmar.