Firma Apple má so svojím iPadom najväčší, až 68-percentný podiel na svetovom trhu tabletov. iPad používa alebo testuje 86 percent amerických firiem z rebríčka Fortune 500, v globálnom meradle (Fortune Global 500) ide o 47 percent.
To sa odzrkadľuje aj vo využití týchto zariadení na slovenskej firemnej sfére. Vo firmách, ktoré Profit oslovil, používali práve tablet od Applu. „iPad sme si vybrali, lebo v tom čase nič podobné na trhu nebolo,“ vysvetľuje výber V. Šmihula z poisťovne Axa. Konkurujúce tablety na platforme Android sa na trhu objavili až v poslednom roku. „Sledovali sme vývoj Applu už dlhší čas, náš riaditeľ je veľký fanúšik týchto technológií,“ hodnotí V. Šmihula z firmy, ktorá používa desiatky iPadov a iPhonov, aj keď v ostatnom čase ich nahrádzajú aj telefóny od HTC.
Iné firmy si iPad vybrali pre vyššiu kompatibilitu. „Podkladový servis z centrály v Paríži bol pripravený a špeciálne upravený práve na použitie iPadov. My sme podklady len mierne upravili v súvislosti s našou modelovou a cenovou ponukou,“ vysvetľuje výber F. Macho z firmy Citroën Slovakia. Podobne postupovala aj Kremsa Design, ktorá sa inšpirovala svojou americkou centrálou.