„Počul už niekto z vás o dvoch momentoch pravdy?“ spýtal sa na ostatnej Trend konferencii o médiách a internete Rastislav Kulich, country manažér slovenského Googlu. Prihlási sa niekoľko ľudí, ostatní so záujmom čakajú. Vysvetľuje teda, o čo ide. K prvému momentu pravdy dochádza priamo v predajni, ovplyvňuje ho, v ktorom regáli je produkt vystavený, ako veľmi je viditeľný a či je dobre promovaný. Tento moment pravdy je podceňovaný, zväčša samými zákazníkmi. Druhý moment je nevyvrátiteľný – zážitok. Predstavte si napríklad čokoládu. Nech má jej obal akokoľvek krásny dizajn, regál, na ktorom je umiestnený, stojí uprostred predajne a každá cesta vedie k nemu, nič to nepomôže, ak sa čokoláda nedá jesť.
Keďže je dnešný svet online, Google prišiel s novým, nultým momentom pravdy. Pravda totiž prichádza k zákazníkovi skôr, ako on vstúpi do predajne. Nultým momentom pravdy je vlastný prieskum. R. Kulich udáva ako príklad výsledky z českého prieskumu, ktorý ukázal, že až osemdesiat percent zákazníkov porovnáva produkty a ceny predtým, ako si vytúžený tovar zaobstarajú.