Podľa medzinárodného prieskumu patria Slováci a Francúzi medzi národy, ktoré sú najmenej citlivé na zlú starostlivosť o zákazníkov. Naopak obyvatelia Brazílie alebo Poľska zlé zachádzanie neakceptujú a nespokojnosť riešia odchodom ku konkurencii. Firmy tak ročne prichádzajú takmer o miliardu eur.
Slovenskí a francúzski spotrebitelia sú najbenevolentnejší ku zlým zákazníckym službám. Naopak Brazílčania a Poliaci zlú starostlivosť znášajú najmenej a sú ochotnejší prejsť ku konkurencii. „Zatiaľ čo Slováci a Francúzi ukončia kvôli nespokojnosti menej ako jeden obchodný vzťah, Brazílčania a Poliaci viac ako dva,“ zhrnul závery medzinárodného prieskumu Patrik Ort, odborník na starostlivosť o zákazníkov firmy Genesys, ktorá je súčasťou spoločnosti Alcatel-Lucent. Najbenevolentnejší sú slovenskí zákazníci vo vekovom rozpätí 27–43 rokov, spotrebitelia mladší ako 26 rokov sú menej ochotní zlé služby tolerovať.
Tuzemskí spotrebitelia síce húfne ku konkurencii neodchádzajú, ale o to viac sú nahnevaní a šíria nespokojnosť ďalej. „Majú tendenciu volať na zákaznícke linky častejšie ako iné národy a na zlé služby si sťažovať. Nespokojnosťou navyše odrádzajú ďalších potenciálnych zákazníkov,“ vysvetľuje Patrik Ort.