Elektronické obchody sú zväčša úspešným spôsobom podnikania. Aby ste našli niečo, čo sa na internete nedá bežne kúpiť, musíte sa poriadne zamyslieť. Napriek tomu internetových obchodov stále pribúda. Dá sa dnes vôbec založiť úspešný ziskový e-shop?
Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že založiť si internetový obchod nie je vôbec ťažké. Existujú možnosti zakladať e-shopy aj zadarmo – stačí sa zaregistrovať, nahodiť niekoľko produktov a čakať na prvú objednávku. „Rozbehnúť ziskový online obchod je však v skutočnosti oveľa náročnejšie,“ hovorí Martin Krupa zo spoločnosti ui42, ktorá internetové obchody vytvára aj prevádzkuje.
Rozdiel je zhruba taký, ako medzi vyložením košíka s marhuľami vedľa cesty a zelovocom, kam chodí nakupovať pravidelne mnoho zákazníkov, lebo okrem širokej ponuky je tam aj usmiata predavačka. „Neverím, že sa dá vyžiť z predaja pár košíkov marhúľ, a viem, že mať dlhodobo úspešnú kamennú predajňu je náročné. Na internete to platí rovnako,“ hovorí M. Krupa.