V zahraničí je vyhľadávanie potenciálnych zamestnancov cez sociálne siete bežné. Podľa prieskumu spoločnosti Reppler zaoberajúcej sa monitoringom sociálnych médií tak robí deväťdesiatjeden percent personalistov. Na Slovensku sa pri vyhľadávaní a výbere zamestnancov postupuje skôr štandardným spôsobom – sociálne siete sú alternatíva. Ľudia pritom majú na internete zverejnené kompletné životopisy v podobe „pracovných profilov“. Najviac ich je na sieti LinkedIn, ale zaujímavého človeka možno nájsť aj na Facebooku. Potrebná je dávka trpezlivosti pri prehrabávaní sa v množstve materiálu. Podľa personalistov to však stojí za to. „Túto formu vyhľadávania využívame najmä pri medzinárodnom recruitingu, ktorý sa netýka len regiónu Slovenska. Výborne sa takto dajú obsadiť vyššie manažérske pozície v obchode, v oblasti IT, prípadne vo výrobe, financiách alebo aj v marketingu,“ vysvetľuje Klára Javorská, produktová a obchodná manažérka z personálnej agentúry Trenkwalder. Za pravdu jej dáva aj Michal Batis z personálnej agentúry Grafton Recruitment: „Naše firmy postupne objavujú možnosti, ktoré LinkedIn ponúka. Viacero spoločností dokonca zamestnáva zamestnancov na plný úväzok, ktorí sa venujú výhradne sieti LinkedIn. Výhodou je najmä to, že väčšina prihlásených sú špecialisti vo svojich odboroch, zväčša už s určitou skúsenosťou.“
PLATENÉ ÚLOVKY? LinkedIn je mimoriadne vhodný pri technike headhuntingu, hľadania ľudí na pozície stredného a vyššieho manažmentu. Keďže ide o sieť profesionálov z rôznych oblastí, je možné prostredníctvom funkcie „rozšírené vyhľadávanie“ zacieliť svoje požiadavky pomerne konkrétne. Ak zadáte správne kľúčové slová, získate prvotnú skupinu ľudí, ktorých je možné osloviť. Táto funkcia je spoplatnená podľa toho, koľko kandidátov chcete vyhľadať a koľkým chcete poslať ponuku.