Takúto skúsenosť má aj Peter Malik, ktorý mal pred niekoľkými týždňami dopravnú nehodu s troma autami na diaľnici neďaleko Bratislavy. Postačilo mu vytiahnuť kartu s telefónnym číslom asistenčnej služby, ohlásiť číslo poistky, miesto, kde sa nachádza a čo potrebuje.
Odlišnosti v praxi. Asistenčné služby v poisťovniach majú rozdielny rozsah krytia aj limity plnenia. Významný rozdiel je podľa Vladimíra Cvika, výkonného riaditeľa Netfinancie.sk, aj v tom, či sú asistenčné služby poskytované v rámci povinného zmluvného poistenia alebo havarijného poistenia. „Niektoré poisťovne používajú v autopoistení dva balíky asistenčných služieb – základnú a komplexnú asistenciu.
Vo všeobecnosti platí, že v havarijnom poistení je asistencia poisťovní širšia a komplexnejšia ako v zákonnom poistení, čo je pochopiteľné s ohľadom na fakt, že havarijné poistenie je poistenie dobrovoľné a aj drahšie.“