Chcete začať podnikať, máte peniaze, ale chýba vám podnikateľský nápad, s ktorým budete mať väčšie šance na úspech. Ani známa značka a overené know-how nedokážu úspech zaručiť stopercentne. Ako každé iné podnikanie aj franchising vyžaduje obrovské osobné nasadenie, peniaze a dlhodobú víziu.
Systém, keď si podnikateľ kúpi licenciu na osvedčený spôsob podnikania, poznáte napríklad z rýchleho občerstvenia McDonald's, predajne s francúzskou prírodnou kozmetikou Yves Rocher či z predajne nielen pre domácich majstrov OBI. Často sa s ním stretnete aj v oblasti realitného trhu.
Richard Churý, prezident Slovenskej franchisingovej asociácie a riaditeľ realitnej siete RE/MAX Slovakia má v tomto smere skúsenosti. Dlhé roky pracoval v nadnárodnej korporácii a keď sa rozhodoval o ďalšej kariére, hľadal formu, ktorá by mu poskytla viac slobody. Zároveň sa mu ťažko vzdávalo statusu a možností, ktoré poskytujú veľké značky.