Do Bruselu za prácou lietajú slovenskí europoslanci. A dopravný pilot Miroslav Toma. Kým oni sa za peniaze daňových poplatníkov usadia do prúdového lietadla obskakovaní letuškami, on lieta za svoje, riadi si vlastný malý aeroplán, aby sa neterigal osem hodín prepchanými cestami do Prahy. Kilometer za domom na Liptove má vlastné letisko.
Správcovia konkurznej podstaty rozpredávajú všeličo. Jeden aj letisko. Pod svahmi Nízkych Tatier išlo o 544 metrov asfaltovej dráhy a zdevastovaný hangár po skrachovanom štátnom majetku. Kupec zo susednej dediny, pilot Miroslav Toma to prestaval na vlastné neverejné vnútroštátne letisko pre malé letúny, aerotaxíky, vetrone, ultraľahké lietadlá a vrtuľníky. Tvrdí, že aj takto pokračuje jeho detský sen. Jeho Aeodrome Jasná však nie je hračka, ale Leteckým úradom SR riadne povolené letisko s medzinárodným prevádzkovým a bezpečnostným štandardom. Doklady majú 150 strán. Prevádzkovateľ musí mať vysokú školu a desať rokov praxe v letectve. Letisko ani pre ultraľahké lietadlá nemožno mať doma v záhrade, ako si to niekto myslí. Stačí, aby si sused postavil na svojom pozemku múr, a bolo by po lietaní. Ak už raz letisko je, k stavbám naokolo sa musí vyjadriť aj špeciálny stavebný úrad Leteckého úradu SR. Osem kilometrov od letiska Jasná mal mobilný operátor dve možnosti: znížiť anténu o desať metrov alebo nájsť iné miesto mimo osi dráhy.
Pilot po robote