V tomto čísle Profitu máme spracovanú tému, o ktorej sa na Slovensku síce dlho hovorí, ale ešte stále je minimum firiem, ktoré by ju naplno pochopili. Práca z domu. Teleworking, niekto to nazýva aj homeworking. Práca z domu je trend, ktorý dnes ženie dopredu dokonca aj technologický výskum. Veď práve o tom sú všetky mobilné zariadenia a riešenia. Ľudia sa čoraz viac v práci venujú „sociálnej interakcii“ a robotu si radšej nosia domov, robia ju po večeroch.
Pointa takejto formy práce je tá, že ľudia sú v bežnom zamestnaneckom pomere, nie sú podnikatelia, ale zamestnávateľ im umožňuje pracovať väčšinu času z domu – alebo z miest, kde je to zamestnancovi príjemné, či už je to na pláži alebo na lyžiarskom svahu.
Táto forma práce má výhody pre obe strany. Zamestnanec je flexibilný a vie si čas vyčlenený na prácu prispôsobiť vlastnému tempu, ale aj momentálnej nálade. To predovšetkým. Keďže práca z domu sa týka skôr ľudí, ktorí pracujú so svojím intelektom – a ten si rád nečakane zoberie pár hodín či dní voľna. „Tvorivá práca nie je prehadzovanie zemiakov,“ tvrdil jeden múdry muž. Práca z domu má výhodu aj pre firmu. Šetrí na nákladoch, nepotrebuje napríklad prenajímať veľké priestory. Toľko k tým pozitívam.