V otázkach kreativity sú Slováci podľa inštitútu Martin Prosperity štyridsiatou prvou krajinou spomedzi vybraných osemdesiatich dvoch. Posledná je Kambodža. V rámci Európskej únie je Slovensko na chvoste. Potenciálne sme síce kreatívni všetci, prieskum však určuje index kreativity na základe našich schopností v technológiách, talentu a tolerancie.
Na chvoste. Vedomé uplatňovanie kreatívneho rozmýšľania významne napomáha rozvoju firmy. Odborníci tvrdia, že kreativita je najmä schopnosť poznávať predmety v nových vzťahoch a originálnym spôsobom, vidieť súvislosti a nové problémy tam, kde zdanlivo nie sú.
„Mnoho ekonomík stojí najmä na malom podnikaní. A napríklad Slovensko má úžasne vzdelaných mladých ľudí, ktorí majú podnikateľské nápady aj vôľu. Je preto rozumné podporiť a zainvestovať do týchto podnikateľských nápadov a získavať peniaze podporou podnikania. Slováci majú skvelé biznis nápady v službách, technológiách, inováciách či automobilizme,“ tvrdí Američan Ron Carucci, zakladateľ spoločnosti Passages Consulting, ktorá sa venuje novej generácii lídrov vo svete. „Dajte ľuďom šancu prejaviť sa. Ak to aj nevyjde, tak ste to aspoň skúsili,“ dodáva.