„Nadriadený, manažér, šéf musí byť presvedčený o tom, že pracovník bude doma, v nerušenom prostredí pracovať efektívnejšie ako v kancelárii. Technologicky je možné kontrolovať prácu zamestnanca doma, ale ak už vznikla potreba kontrolovať, potom sa stráca obsah pojmu teleworking,“ hovorí Vanda Šinková, vedúca oddelenia ľudských zdrojov v poradenskej spoločnosti PwC Slovensko, ktorá popritom pracuje aj na projektoch pre klientov.
Pod kontrolou seba. V princípe je zamestnávateľovi jedno, kedy zamestnanec pracuje, dôležitý je výsledok. Čaro práce z domu je v tom, že človek si sám rozvrhuje tempo, čas, miesto. Môže to robiť len v takom prípade, že zamestnávateľ mu verí a bezdôvodne nezasahuje do organizácie práce a času.
Ak nerátame jednoduché manuálne práce, ktoré napokon nemajú charakter teleworkingu, dajú sa z domu robiť najmä „intelektuálne“činnosti. Môže ísť o spracovanie údajov, analýzy, prípravu správ, prípravu na projekty, prezentácie a mnoho iných. „V našom prostredí pracuje veľa zamestnancov priamo u klientov. Základné počítačové vybavenie majú také, že môžu robiť kdekoľvek, odkiaľkoľvek sa môžu pripojiť k firemnému serveru. Je teda úplne jedno, či pracujú doma, u klienta alebo či prídu do firmy. V konečnom dôsledku ani nemáme fixné pracovné miesto pre každého zamestnanca. Môže sa teda stať, že práca vo firme je pre človeka menej komfortná ako napríklad doma, kde ho nik neruší a svoje veci má tam, kde je zvyknutý. Uvažujeme o tom, že využijeme prvky takzvaného ‚hotelingu‘. To znamená, že zamestnanec si môže objednať pracovné miesto vo firme a recepcia mu ho rezervuje. Nevystavuje sa tak riziku, že príde do kancelárie a nebude mať kde pracovať,“ približuje zámery V. Šinková.