Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Fialová krava je o prístupe

Ako byť výnimočný v marketingu aj v podnikaní

Úlohou marketingového pracovníka je presvedčiť ľudí, aby kupovali. Lenže staré osvedčené marketingové zásady (5 P) nie vždy platia. Sú však firmy, ktoré majú stále fenomenálny úspech. Sú to akési fialové kravy, ktoré sa dokázali odlíšiť od stáda rovnako sfarbených kráv (firiem). Seth Godin, uznávaný odborník v oblasti marketingu a autor trinástich bestsellerov, pátral, na čom sa zakladá ich úspech, a vniesol do marketingu niečo nové a nevídané. Pozoruhodnosť. Ako pripomína, za ostatných dvadsať rokov sa svet úplne zmenil. Takmer všetko, čo si dokážeme reálne predstaviť, že by sme potrebovali, už vynájdené bolo. Napriek záplave reklamy sa ľudia o novom produkte zväčša nikdy nedozvedia. Existuje totiž toľko možností, že masmédiami sa len tak ľahko ovplyvniť nedajú. Zaneprázdnení spotrebitelia ignorujú aj nechcené odkazy, kým je konkurencia ochotná vynaložiť nadmerné výdavky, aby si udržala svoju pozíciu. Chce to nápad. Lenže univerzálny návod neexistuje. Aj tá neuniverzálnosť sa skrýva v pojme fialová krava. V útlej knižočke, ktorá sa od svojho prvého vydania stala klasikou a povinným čítaním marketingových pracovníkov, je v koncentrovanej podobe množstvo inšpirácie a inovatívnych myšlienok, ktoré pomôžu zmeniť tradičné marketingové myslenie. Autor napríklad odporúča: Všímajte si rozdiely medzi zákazníkmi a objavte skupinu, ktorá bude pre vás zaujímavá. Zvyšok ignorujte. Vaše reklamy, a predovšetkým vaše produkty, by mali vyhovieť zákazníkom, ktorých by ste si vybrali, keby to záležalo na vás. Množstvo prípadových štúdií, v ktorých sa firma dokázala premeniť na fialovú kravu, poukazuje na množstvo spôsobov, ako sa úspešne odlíšiť od konkurencie. Keďže od prvého vydania knihy uplynulo niekoľko rokov, pripomína autor, že niektoré svoje poznatky má čím doplniť. Neprepracoval celú knihu, ale v závere pridal bonus, ktorý pohľad na súčasný marketing aktualizuje.

SkryťVypnúť reklamu

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4J8W na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4J8W na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 218
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 974
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 661
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 251
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 722
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 105
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 742
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 374
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 296
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 5 855
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Záchranár Peter Vizvary z galantskej nemocnice, ktorého na ARO doviezli na Silvestra po tom, ako sa pri práci sám nakazil koronavírusom.

Pocit dusenia mám stále v sebe, vraví pacient pripojený na kyslík.

6 h
Monika Jankovská odchádza z výsluchu na NAKA v Nitre.

S vyšetrovateľmi začala spolupracovať koncom októbra.

5 h

Rozhovory ZKH s primátorom Bratislavy Matúšom Vallom.

5 h