Úlohou marketingového pracovníka je presvedčiť ľudí, aby kupovali. Lenže staré osvedčené marketingové zásady (5 P) nie vždy platia. Sú však firmy, ktoré majú stále fenomenálny úspech. Sú to akési fialové kravy, ktoré sa dokázali odlíšiť od stáda rovnako sfarbených kráv (firiem). Seth Godin, uznávaný odborník v oblasti marketingu a autor trinástich bestsellerov, pátral, na čom sa zakladá ich úspech, a vniesol do marketingu niečo nové a nevídané. Pozoruhodnosť. Ako pripomína, za ostatných dvadsať rokov sa svet úplne zmenil. Takmer všetko, čo si dokážeme reálne predstaviť, že by sme potrebovali, už vynájdené bolo. Napriek záplave reklamy sa ľudia o novom produkte zväčša nikdy nedozvedia. Existuje totiž toľko možností, že masmédiami sa len tak ľahko ovplyvniť nedajú. Zaneprázdnení spotrebitelia ignorujú aj nechcené odkazy, kým je konkurencia ochotná vynaložiť nadmerné výdavky, aby si udržala svoju pozíciu. Chce to nápad. Lenže univerzálny návod neexistuje. Aj tá neuniverzálnosť sa skrýva v pojme fialová krava. V útlej knižočke, ktorá sa od svojho prvého vydania stala klasikou a povinným čítaním marketingových pracovníkov, je v koncentrovanej podobe množstvo inšpirácie a inovatívnych myšlienok, ktoré pomôžu zmeniť tradičné marketingové myslenie. Autor napríklad odporúča: Všímajte si rozdiely medzi zákazníkmi a objavte skupinu, ktorá bude pre vás zaujímavá. Zvyšok ignorujte. Vaše reklamy, a predovšetkým vaše produkty, by mali vyhovieť zákazníkom, ktorých by ste si vybrali, keby to záležalo na vás. Množstvo prípadových štúdií, v ktorých sa firma dokázala premeniť na fialovú kravu, poukazuje na množstvo spôsobov, ako sa úspešne odlíšiť od konkurencie. Keďže od prvého vydania knihy uplynulo niekoľko rokov, pripomína autor, že niektoré svoje poznatky má čím doplniť. Neprepracoval celú knihu, ale v závere pridal bonus, ktorý pohľad na súčasný marketing aktualizuje.