Vernostné programy obchodných reťazcov majú Slováci aj po rokoch v obľube. Podľa analytika pre prieskum trhu agentúry Terno Ľubomíra Drahovského to súvisí s faktom, že sa Slováci radi zapájajú do rôznych klubov a prijímajú zľavu ako formu šetrenia. Dodáva však, že ak má zákazník karty od mnohých obchodníkov, strácajú preňho význam. Vernostné karty sú efektívne najmä vtedy, ak ich zákazník využíva pravidelne, cielene a na jednom mieste. Hoci vernostné karty možno vnímať ako celoročný obchodný trik, ich najväčšie využitie prichádza s koncom roka a sviatkami. Systém je totiž výhodný aj pre samotných obchodníkov.
Okrem možnosti odlíšiť sa, prísť s netradičným marketingom či konkurenčnými ponukami, je to aj forma, ako si upevniť tržby a znížiť fluktuáciu klientely. „Je to zároveň neoceniteľná interná analýza, za ktorú by musel obchodník za iných okolností zaplatiť. Preto sa prostredníctvom zliav rád vzdá časti svojho zisku,“ vysvetľuje Ľ. Drahovský.
Napriek tomu je cena pre Slovákov stále rozhodujúca, preto v peňaženkách nosia viacero kariet. „Priveľa vernostných či klubových kariet spôsobuje chaos v tom, ako klient zľavy vníma, a v tom, ktorá spoločnosť aké benefity poskytuje,“ dodáva.