Ján Baránek z Bratislavy je typický zberateľ rôznych vernostných kariet, ktorých má vyše dvadsať. Nezabúda sa pritom zapojiť do väčšiny rôznych súťaží, na ktoré narazí ako spotrebiteľ pri nákupoch, a neotravuje ho sledovať ani rozličné vernostné novinky, ktoré obchodníci ponúkajú.
„Som krátko pred dôchodkom, a tak potrebujem ušetriť každé euro. Mám dosť času sledovať výhodné ponuky predajcov,“ vysvetľuje. Iný pohľad má živnostník z Nitry, ktorý nechcel zverejniť meno, ale o skúsenosť sa podelil rád. Vernostné karty má v každom obchode, v ktorom nakupuje rád a kde sa mu vernosť vypláca. Nielen na Slovensku, ale aj v Rakúsku alebo Maďarsku, kam si občas odskočí na nákupy.
Vernosť na každom kroku. Vernostné programy využívajú všetky segmenty. Okrem maloobchodných sietí a obchodných domov sú to aj hotely, stravovacie zariadenia či letecké alebo telekomunikačné spoločnosti. Oplatí sa však zamyslieť nad tým, ako na tom čo najviac získať pre seba a niečo na tom ešte aj ušetriť.