Najsilnejším motivátorom na vstup do vernostného klubu niektorého z obchodov je zľava z predávaného tovaru. Už aj prísľub hoci malej, napríklad polpercentnej zľavy ľudí láka. Preto určitý systém zliav využívajú takmer všetky vernostné programy. Za najúspešnejší vernostný program považujú odborníci Tesco Club Card. „V súčasnosti má kartu Club Card vyše 1,17 milióna ľudí na Slovensku, program sme pritom spustili len v septembri 2009,“ hovorí Oľga Hrnčiarová, hovorkyňa spoločnosti Tesco. Na kartu ľudia pri nákupe v Tescu priebežne zbierajú body, za jedno zaplatené euro dostanú jeden bod, ktorý sa im vo vyúčtovaní premietne do jedného centa. Vo vyúčtovaní zákazníci dostanú poštou peňažné poukážky, ktorými môžu platiť počas dvoch rokov. K tomu získajú zľavové kupóny na vybraný tovar. „Nákupy cez Club Card tvoria zhruba dve tretiny nákupov,“ potvrdzuje O. Hrnčiarová. Pomerne nový vernostný program má od októbra 2009 aj dm drogerie markt. Vymenili systém nálepiek za vernostnú kartu. „Prihlásených je zatiaľ 534-tisíc ľudí a pri nákupoch kartu využíva približne 60 percent zákazníkov,“ tvrdí Nicol Noseková, vedúca marketingu.
Systém je podobný – za nákup sa na kartu zbierajú body, jeden za každé euro. Tie možno v predajni vymeniť za zľavové knižky (50- alebo 150-bodové) a podľa toho získate zľavu. Buď 25 alebo 50 percent na vybrané tovary zo zľavovej knižky a päť alebo pätnásť percent na celý nákup. Okrem toho možno získať zľavy u externých partnerov.
Pomerne skoro prišla na slovenskom trhu s vernostnými ponukami a kartami aj nábytkárska sieť IKEA. „Vernostný program IKEA Family začal na Slovensku už v auguste roku 2007. Dnes máme takmer 179-tisíc členov, mesačne ich použije okolo 20 percent. Z členstva v klube IKEA Family plynú pravidelné ponuky vybraných výrobkov so zvýhodnenou cenou (zľavy sa pohybujú zväčša okolo 25 až 30 percent). Počas špeciálnych akcií majú členovia klubu napríklad dopravu či montáž zadarmo alebo so zvýhodnenou cenou,“ tvrdí Jana Hrubcová, PR manažérka IKEA Bratislava.