Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Na čo letia klienti

Čo ľudí na vernostných kartách láka? Ak si môžu nejaký tovar kúpiť so zľavou, prípadne dostanú službu navyše alebo darček zadarmo. Nie všetky zľavy sú však rovnaké a nie každú vernostnú kartu možno získať automaticky a bezplatne.

Najsilnejším motivátorom na vstup do vernostného klubu niektorého z obchodov je zľava z predávaného tovaru. Už aj prísľub hoci malej, napríklad polpercentnej zľavy ľudí láka. Preto určitý systém zliav využívajú takmer všetky vernostné programy. Za najúspešnejší vernostný program považujú odborníci Tesco Club Card. „V súčasnosti má kartu Club Card vyše 1,17 milióna ľudí na Slovensku, program sme pritom spustili len v septembri 2009,“ hovorí Oľga Hrnčiarová, hovorkyňa spoločnosti Tesco. Na kartu ľudia pri nákupe v Tescu priebežne zbierajú body, za jedno zaplatené euro dostanú jeden bod, ktorý sa im vo vyúčtovaní premietne do jedného centa. Vo vyúčtovaní zákazníci dostanú poštou peňažné poukážky, ktorými môžu platiť počas dvoch rokov. K tomu získajú zľavové kupóny na vybraný tovar. „Nákupy cez Club Card tvoria zhruba dve tretiny nákupov,“ potvrdzuje O. Hrnčiarová. Pomerne nový vernostný program má od októbra 2009 aj dm drogerie markt. Vymenili systém nálepiek za vernostnú kartu. „Prihlásených je zatiaľ 534-tisíc ľudí a pri nákupoch kartu využíva približne 60 percent zákazníkov,“ tvrdí Nicol Noseková, vedúca marketingu.

SkryťVypnúť reklamu

Systém je podobný – za nákup sa na kartu zbierajú body, jeden za každé euro. Tie možno v predajni vymeniť za zľavové knižky (50- alebo 150-bodové) a podľa toho získate zľavu. Buď 25 alebo 50 percent na vybrané tovary zo zľavovej knižky a päť alebo pätnásť percent na celý nákup. Okrem toho možno získať zľavy u externých partnerov.

Pomerne skoro prišla na slovenskom trhu s vernostnými ponukami a kartami aj nábytkárska sieť IKEA. „Vernostný program IKEA Family začal na Slovensku už v auguste roku 2007. Dnes máme takmer 179-tisíc členov, mesačne ich použije okolo 20 percent. Z členstva v klube IKEA Family plynú pravidelné ponuky vybraných výrobkov so zvýhodnenou cenou (zľavy sa pohybujú zväčša okolo 25 až 30 percent). Počas špeciálnych akcií majú členovia klubu napríklad dopravu či montáž zadarmo alebo so zvýhodnenou cenou,“ tvrdí Jana Hrubcová, PR manažérka IKEA Bratislava.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4J98 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4J98 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 846
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 38 019
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 367
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 311
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 867
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 808
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 280
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 192
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 056
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 927
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

20 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

10 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan