- Podľa prieskumu agentúry GfK Slovakia majú ľudia v peňaženke v priemere tri vernostné karty. Najčastejšie sú to karty obchodných reťazcov. Až polovica ľudí však tvrdí, že pre nich nemajú žiaden prínos.
- „Peňaženky Slovákov hrubnú aj vďaka vernostným kartám,“ hovorí Daniela Beráková z prieskumnej agentúry GfK Slovakia. Aspoň jednu vernostnú kartu totiž dnes vlastní 95 percent slovenských spotrebiteľov, v roku 2006 ich bolo 69 percent. Ľudia na Slovensku najčastejšie vlastnia do piatich kusov lojalitných kariet, ale v peňaženke so sebou nosia v priemere tri. „V Bratislave má až 15 percent zákazníkov viac než desať kariet,“ podotýka Martin Mravec, generálny riaditeľ GfK Slovakia.
- Väčšina držiteľov vernostných kariet sa snaží nakupovať práve v tých obchodoch, v ktorých môžu kartu využiť. Z prieskumov vyplýva, že 32 percent vlastníkov kariet navštevuje daný obchod častejšie a 27 percent vlastníkov kariet míňa v danom obchode viac peňazí. Dôvodom sú najmä získané zľavy, rôzne bonusy a výhody. „Čo je však zaujímavé, až polovica držiteľov takýchto kariet sa vyjadrila, že pre nich členstvo v lojalitnom klube nemá žiaden prínos,“ hovorí D. Beráková.