Nový päťdverový hatchback Honda, ktorý ani nemôže mať nižšie ambície, ako je špička v nižšej strednej triede, naozaj nedovolí zabudnúť na svojho predchodcu. Povedomé línie pripomínajúce profil krídla ostali zachované, rovnako aj presklená strecha. Bočnice karosérie sú však už zjavne muskulatívnejšie. Prednej partii vtlačila ofenzívnejší charakter nová kombinácia masky chladiča a svetlometov spolu s robustnejším a členitejším nárazníkom. Nahrbenej zadnej sekcii zas udávajú tón trojuholníkové, ostro rezané telesá osvetlenia premostené vyššie položenou rampou, ktorá má zároveň funkciu spojlera. A základné rozmery? Nový Civic je o 45 milimetrov dlhší a o 10 milimetrov širší. Pritom má trendovo o 20 milimetrov nižšiu siluetu.
Športová kulisa pre vodiča. Proporcie interiéru čiastočne určuje rázvor, ktorý sa generačným posunom nečakane skrátil o 25 milimetrov, ako aj od predchodcu prevzatá, stále avantgardná koncepcia palivovej nádrže zasadenej do prednej časti podlahy. Výsledkom je batožinový priestor so základnou kapacitou 401 litrov, čo v triede kompaktných hatchbackov je parameter výrazne zvyšujúci bonitu auta. Ako však kratší rázvor obmedzil priestorové pomery pri zadných sedadlách, dokážeme posúdiť až po prvom teste. Zatiaľ sledujeme športovú architektúru priestoru vodiča. Športový akcent vyžaruje trojramenný volant aj radiaca páka s hlavicou bližšie k jeho vencu. Stredová konzola s farebnou obrazovkou i-MID (Intelligent Multi-Information) je orientovaná na vodiča.