„Muž sa od chlapca odlišuje tým, ako sa správa po neúspechu prvého plánu,“ tvrdia autori publikácie Plán B John Mullins a Randy Komisar. Založenie firmy je vždy krokom do neznáma a vďaka turbulenciám na trhu sa firma musí prispôsobovať a meniť, aby mohla ďalej rásť. Prerobiť už existujúci model na úplne nový nie je jednoduché. Dávku odvahy to chce aj v prípade, že predchádzajúci model dlhodobo fungoval.
Ako by ste však reagovali vtedy, keď už plán A zlyháva? Pustili by ste sa do jeho obnovy, alebo sa stiahli a skúsili svoje šťastie v novej sfére len preto, aby ste sa vyhli ďalšiemu sklamaniu? Mnoho ľudí sa nedokáže učiť na vlastných chybách. Zväčša tí menej úspešní. Marketingový guru Seth Godin v jednom zo svojich blogov píše o tom, čo robiť vo chvíli, keď zo seba vydáte to najlepšie a napriek tomu to, čo chcete, aby fungovalo, nefunguje. Ľudia frustráciu z takéhoto neúspechu riešia rôznymi spôsobmi – kričia, rozhadzujú päsťami, hľadajú vinníka. Dokáže im to pomôcť?
„Učiť sa na vlastných chybách je veľmi dôležité. Ak našu snahu a súvisiace zlyhanie prepojíme na emocionálnej úrovni, ochromí nás to. Veď sme si predsa povedali, že urobíme to najlepšie, čo sa dá. Na začiatku kariéry nás nabádajú vyhýbať sa zlyhaniam. Jeden zo spôsobov, ako sa s tým vyrovnáme, je, že si zlyhanie obalíme zhlukom emócií, ktorým sa potom snažíme vyhnúť. Tieto emócie si priradíme aj k úsiliu ľudí, ktorí zlyhali,“ píše S. Godin a dodáva, že to vyústi do presného opaku toho, ako vyzerá prístup ľudí, ktorí uspeli. Ak uveríte, že vaše úsilie povedie k hanbe zo zlyhania, budete sa tomuto úsiliu vyhýbať.