Pri hľadaní odpovede na otázku, či sa dá vzdelávať médiami, je jednoznačná odpoveď. Áno, v dnešnej informačnej dobe sa to deje cez médiá prirodzeným spôsobom. Niektorí odborníci na mediálnu problematiku dokonca tvrdia, že bez audiovizuálnych médií sa to už ani nedá. Deti, ktoré odmalička vyrastajú obklopené internetom a mobilmi, rozmýšľajú inak – radšej pošlú esemesku, ako by slovne vyznali lásku. Učiteľ nevyužívajúci moderné audiovizuálne prostriedky má menšiu šancu deti zaujať. Vieme pri takom množstve informácií, ktoré sa na človeka valia každý deň z médií, rozlíšiť, čo je pravda, či je práve táto informácia pre život človeka podstatná, a dokážeme odhaliť manipulatívne prvky médií?
Telenovela, ktorá naučí. Študenti Filmárskej fakulty Vysokej školy múzických umení, možno budúci tvorcovia slovenských programov, sa o pozitívnom vplyve médií dozvedeli na prednáške s názvom Vzdelávanie zábavou od indického vedca Arvinda Singhala žijúceho v Spojených štátoch amerických. Prednášku začal príbehom telenovely Jednoducho Mária. Príbeh chudobnej dievčiny – slúžky, ktorá prichádza za prácou z dediny do mesta plného nástrah a svojou dobrotou, húževnatosťou a šikovnosťou sa prepracuje až na podnikateľku v textilnom biznise, poznajú aj Slováci. Svetoznáma telenovela v mexickej verzii sa na slovenské obrazovky dostala ako prvá z radu „nekonečných“ príbehov. Keď sa pôvodná rozprávka novodobej Popolušky objavila v roku 1967 v Argentíne a o dva roky neskôr v Peru, vyvolala neobyčajný záujem ľudí. S osudom Márie sa totiž identifikovali tisícky dievčat, ktoré mali podobný životný príbeh. Seriál spôsobil veľké spoločenské zmeny. Bohaté rodiny spolu so slúžkami sedeli a pozerali televíziu, tvorili sa nové empatickejšie vzťahy. Ľudia sa podľa vzoru Márie začali prihlasovať do večerných škôl, ktoré začala pre vysoký dopyt vláda otvárať.
Vznikli kurzy šitia, lebo hlavná hrdinka vďaka nemu postupne zbohatla. Aj dopyt po šijacích strojoch sa prudko zvýšil. Spoločnosť Syngers vyrábajúca šijacie stroje pri vznikajúcom šialenstve kúpila reklamný čas, sponzorovala aj vznik ďalších verzií telenovely a predaj do sedemnástich krajín sveta.