Z výskumu spoločnosti MasterCard vyplynulo, že 72 percent slovenských domácností hodnotí svoju súčasnú finančnú situáciu ako horšiu alebo rovnakú ako predtým, do budúcnosti však očakávajú výrazné zlepšenie. Väčšina opýtaných v súčasnosti pociťuje nárast spotrebiteľských cien, preto sa budú snažiť ušetriť hlavne na väčších nákupoch.
V júni tohto roku si spoločnosť MasterCard nechala od nezávislej výskumnej firmy GfK realizovať spotrebiteľský prieskum s názvom MasterIndex. Najviac negatívnych postojov k finančnej situácii prejavujú ľudia vo veku od 40 do 49 rokov, ľudia so stredným vzdelaním bez maturity a ľudia s mesačným príjmom od 451 do 700 EUR.
Výhľady slovenských domácností do budúcnosti sú oproti tomu veľmi optimistické, pretože 67 percent z nich verí, že o rok bude ich situácia rovnaká alebo lepšia. „Výsledky prieskumu MasteIndex spoločnosti MasterCard dokazujú, že aj keď sú terajšie finančné situácie domácností pre Slovákov menej priaznivé, ich nádeje na lepšie zajtrajšky sa nesú v pozitívnom duchu. Viac ako tretina opýtaných, 35 percent, si myslí, že ich finančná situácia bude o rok lepšia ako dnes. Ďalších 32 percent sa domnieva, že na tom budú rovnako ako v minulom roku,“ hovorí Milan Laitl, obchodný riaditeľ MasterCard Europe pre Slovenskú republiku.