Čo ľudí na vernostných kartách láka? Ak si môžu nejaký tovar kúpiť so zľavou, prípadne dostanú službu navyše alebo darček zadarmo. Nie všetky zľavy sú však rovnaké a nie každú vernostnú kartu možno získať automaticky a bezplatne.
Najsilnejším motivátorom na vstup do vernostného klubu niektorého z obchodov je zľava z predávaného tovaru. Už aj prísľub hoci malej, napríklad polpercentnej zľavy ľudí láka. Preto určitý systém zliav využívajú takmer všetky vernostné programy. Za najúspešnejší vernostný program považujú odborníci Tesco Club Card. „V súčasnosti má kartu Club Card vyše 1,17 milióna ľudí na Slovensku, program sme pritom spustili len v septembri 2009,“ hovorí Oľga Hrnčiarová, hovorkyňa spoločnosti Tesco.
Na kartu ľudia pri nákupe v Tescu priebežne zbierajú body, za jedno zaplatené euro dostanú jeden bod, ktorý sa im vo vyúčtovaní premietne do jedného centa. Vo vyúčtovaní zákazníci dostanú poštou peňažné poukážky, ktorými môžu platiť počas dvoch rokov. K tomu získajú zľavové kupóny na vybraný tovar. „Nákupy cez Club Card tvoria zhruba dve tretiny nákupov,“ potvrdzuje O. Hrnčiarová. Pomerne nový vernostný program má od októbra 2009 aj dm drogerie markt. Vymenili systém nálepiek za vernostnú kartu. „Prihlásených je zatiaľ 534-tisíc ľudí a pri nákupoch kartu využíva približne 60 percent zákazníkov,“ tvrdí Nicol Noseková, vedúca marketingu.