Prednášku začína Jozef Heriban svojím životopisom, ako to on nazýva „pávím chvostom“. Publikum zbystrí pozornosť. Doteraz si mnohí mysleli, že je len manžel Aleny Heribanovej. Autor šiestich kníh a viacerých rozhlasových hier prednáša s vášňou. Na konci vystúpenia dáva úlohu publiku, aby vytvorilo značku pre Slovensko. Niečo charakteristické a jednoznačné, čím si krajina získa záujem zahraničia. J. Heriban si získal ľudí sediacich v sále.
Prednášate na dvoch vysokých školách. Čo vás k tomu priviedlo?
Vždy som chcel prednášať, len predtým som robil niečo iné, čo ma plne zamestnávalo. Navyše som pracoval v oblastiach, ktoré som nevyštudoval, takže som musel na sebe veľa pracovať. Som typický „self made man“. Pred niekoľkými rokmi dozrel čas, keď som sa chcel o svoje skúsenosti podeliť s ostatnými. Teraz už nerobím aktívne marketing, a preto nemusím nič tajiť, ako to robia niektorí, ktorí sa boja konkurencie. Môžem slobodne porozprávať študentom, ako sa buduje značka, čo funguje a čo nie. Na čo si treba dávať pozor. Som presvedčený, že to budú vedieť lepšie použiť ako ja. Mne trvalo tridsať rokov, kým som všetko pochopil.