Online predajcovia čelia povianočnej lavíne reklamovaného a vracaného tovaru. Zákazníci posielajú naspäť najmä textil a obuv. Prevažujúca príčina je prostá, oblečenie alebo topánky nepasujú. Časť zákazníkov sa zaprisaháva, že šatstvo viac online nakupovať nebude. To je moment, ktorého sa chytili dvaja mladí Berlínčania, keď založili firmu Upcload.
Mladším zo zakladateľov bol študent ekonómie Sebastian Schulze. Nápad založiť firmu sa však zrodil v hlave staršieho kolegu Asafa Mosesa. Ten zbadal problém na online trhu s textilom i obuvou. Na rozdiel od kamenných predajní na internete tovar nemožno pred objednaním odmerať a vyskúšať. Veľkostných noriem šatstva a obuvi je na svete niekoľko. Nadnárodní producenti dodávajú nadnárodným distribútorom a tí online predajcom tovar v číslach a rozmeroch podľa regionálnych a národných veľkostných tabuliek. Nedôslednosť, chyby a omyly zmenia zdanlivo spoľahlivé číslovanie na lotériu.
Dominantnou skupinou pri online kupovaní odevov je generácia do tridsať rokov. Asaf začal „od gruntu“ zbieraním a dokumentovaním skúseností kamarátov a známych. Nasledoval prieskum štatistík zásielkovej brandže a prieskumov verejnej mienky v USA, kde bol najväčší online retailingový trh na svete. Až 65 percentám respondentov tovar nepasoval. Ohúrilo aj to, že až 72 percent opýtaných Američanov si odevy internetom nekupuje, hoci pripúšťajú, že tak sa dá kupovať lacnejšie. S. Schulze analyzoval nákupné štatistiky Nemcov. Aj oni sa zdráhajú vyberať si oblečenie cez internet. Onlinové ponuky využívajú skôr ako zdroj informácií o trendoch, sortimente, cenách a dostupnosti.