„Za ostatný rok sa o kolektívnom nakupovaní dozvedelo veľmi veľa zákazníkov, ale i firiem. Podstatne narástol aj dopyt spoločností po zverejnení svojich ponúk na zľavových portáloch, predovšetkým na tých známejších, zabehnutých a spoľahlivých. Trh kolektívneho nakupovania sa podstatne rozšíril, pribudlo veľa nových portálov a svoju pozíciu si upevnilo niekoľko z tých starších,“ približuje aktuálnu situáciu Jozef Vikarský, konateľ zľavového portálu Zamenej.sk. Pred necelými dvoma rokmi bol spolu s Mirom Soľankom jedným z prvých ľudí, ktorí začali na Slovensku podnikať so zľavovými kupónmi a kolektívnym nakupovaním. Obiehali desiatky firiem a ponúkali dnes už takmer bežný produkt. Karta sa obrátila, dopyt zmenil smerovanie a firmy začali chodiť za mladými podnikateľmi samy.
Pre firmy majú byť zľavové portály jednoduchou cestou, ako relatívne lacno predať svoj produkt a služby či zviditeľniť značku. Rovnako to vníma konateľ Zamenej.sk. „Silná, účinná a lacná reklama, zároveň množstvo nových klientov. To sú hlavné argumenty, prečo slovenské firmy zľavy vyhľadávajú,“ nazdáva sa J. Vikarský.
ZLÉ ÚČELY? Martin Mikláš, ktorý na stránke Rozhladna.sk bloguje o marketingu, tvrdí, že argumenty o lacnej reklame by platili vtedy, ak by „každá zľava mala dlhodobejší účinok“. Podľa neho sú dnes zľavové portály využívané na zlé účely, ale je možnosť, že sa ich firmy ešte naučia využívať. Zlými účelmi podľa M. Mikláša je, že noví zákazníci sa získavajú jednorazovo na lacný alebo lacnejší tovar. „Čo sa stane po takejto zľave? Majitelia reštaurácií sú nešťastní, pretože sa im navalí veľa ľudí. Stáli zákazníci z toho ostanú znechutení, pretože sa im nedostáva štandardu, na ktorý sú zvyknutí. Reštaurácia zväčša na zľave prerába. Zarobí len zľavový server, pretože si zaúčtoval poplatok za sprostredkovanie obchodu,“ vysvetľuje svoj postoj M. Mikláš.