Zľavové portály sú na Slovensku pomerne „čerstvý“ biznis, jeho životnosť sa počíta na mesiace. ShopCity.sk je jedným z najväčších hráčov na trhu a Patrik Serbin je marketingovým riaditeľom.
Myšlienka zľavových portálov prišla zo Spojených štátov amerických, kde sa úspešne podarilo naštartovať tento nový segment na internete spoločnosti Groupon v roku 2008 a od nej vznikli klony následne po celom svete. „Obchodníci zo začiatku reagovali s priveľkou nedôverou, keďže systém win-win bol pre nich niekedy veľmi nereálny,“ hovorí Patrik Serbin. Neverili, že bez akýchkoľvek finančných prostriedkov vopred môže zľavový portál priviesť veľké množstvo nových zákazníkov doslova pred ich dvere. Na Slovensku vznikli prvé zľavové portály na konci leta v roku 2010. „ShopCity spustilo prvé ponuky v októbri 2010, keď na trhu aktívne pôsobilo približne päť ďalších portálov,“ hovorí o začiatkoch P. Serbin. Prelomiť prvotnú bariéru nedôvery bolo stále ťažké.
V súčasnosti je už situácia opačná a väčšie množstvo obchodníkov sa už stretlo s týmto novým druhom marketingu služieb a produktov. „Obchodníci, ktorí dostali dobrú referenciu či videli konkurenciu, väčšinou vedia, ako to celé funguje a dolaďujú sa len detaily spolupráce,“ hovorí P. Serbin. Mnohí podnikatelia už dnes sami oslovujú zľavové portály a ponúkajú špeciálne akcie na zverejnenie. Preto úspešné zľavové portály majú už v súčasnosti pretlak ponúk, takže prebieha skôr segmentová selekcia vybraných obchodníkov s dobrými referenciami a ich postupné zaraďovanie do rozvrhu prezentácií na portáli.