Ľudia, ktorých živí duševná práca, majú najväčší strach z toho, že už nič nové nevymyslia. Marketingoví pracovníci, novinári, spisovatelia, ale aj projektoví manažéri – všetci kreatívni pracovníci musia dávať pozor najmä na to, aby sa im „nezasekla“ inšpirácia.
Kto pracuje v stálom zamestnaní, ktoré má jasne zadefinované pravidlá a povinnosti, má o starosť menej – nemusí sa trápiť vymýšľaním inovatívnych postupov a neobyčajných riešení. Pravda však je, že v súčasnosti je takýchto zamestnaní čoraz menej. Vedenie vyžaduje už aj od „radových zamestnancov“ veľkú dávku kreativity a nie každý vie, ako s ňou narábať. Ešte horšie je, keď kreativita zoberie nohy na plecia a vezme so sebou aj všetku chuť do práce a motiváciu. Vykonávať duševnú prácu je zrazu nemožné.
TICHO NAMIESTO NÁPADU. „Sedím, ruky položené na počítači, alebo sa prechádzam, robím jednu kávu za druhou a ani ťuk,“ opisuje svoje skúsenosti s obdobím, keď si tvorivosť zobrala dovolenku, Michal Zlatý. Pomáha kreatívcom a firmám finalizovať propagačné materiály, takže bez veľkej dávky tvorivosti a inovatívneho pohľadu si na seba nezarobí. „Už som sa naučil, že tieto obdobia musím jednoducho prečkať alebo nájsť spôsob, ako sa zresetovať. Stres a snaha rýchlo niečo vymyslieť to len zhoršujú. Treba sa nejako prepnúť,“ vysvetľuje Michal.