Samé zľavy. Zákazníci sa tešia, ale nie vždy. Podnikatelia sa takisto tešia, ale tiež nie vždy. Priveľa klientov, ktorí si objednali zľavnenú službu a podnikateľ ich nezvláda, nepovedie k spokojnosti na jednej či druhej strane. Kedy sú zľavové portály skutočne výhodné pre všetky zainteresované strany?
„Za ostatný rok sa o kolektívnom nakupovaní dozvedelo veľmi veľa zákazníkov, ale i firiem. Podstatne narástol aj dopyt spoločností po zverejnení svojich ponúk na zľavových portáloch, predovšetkým na tých známejších, zabehnutých a spoľahlivých. Trh kolektívneho nakupovania sa podstatne rozšíril, pribudlo veľa nových portálov a svoju pozíciu si upevnilo niekoľko z tých starších,“ približuje aktuálnu situáciu Jozef Vikarský, konateľ zľavového portálu Zamenej.sk. Pred necelými dvoma rokmi bol spolu s Mirom Soľankom jedným z prvých ľudí, ktorí začali na Slovensku podnikať so zľavovými kupónmi a kolektívnym nakupovaním. Obiehali desiatky firiem a ponúkali dnes už takmer bežný produkt. Karta sa obrátila, dopyt zmenil smerovanie a firmy začali chodiť za mladými podnikateľmi samy.
Pre firmy majú byť zľavové portály jednoduchou cestou, ako relatívne lacno predať svoj produkt a služby či zviditeľniť značku. Rovnako to vníma konateľ Zamenej.sk. „Silná, účinná a lacná reklama, zároveň množstvo nových klientov. To sú hlavné argumenty, prečo slovenské firmy zľavy vyhľadávajú,“ nazdáva sa J. Vikarský.