„Súčasnosť posúva ekonomiku a manažment osobných financií do inej roviny. Rýchlo sa meniace podmienky a z nich vyplývajúce možnosti, ale aj ohrozenia evokujú v študentoch stredných škôl záujem a veľa otázok. Mladí študenti vedia, že sa nepýtajú a neučia pre školu, ale pre život,“ približuje tematiku projektu Marta Krejcarová, riaditeľka odboru komunikácie a spozoringu Slovenskej sporiteľne.
Pre úspech človeka. Banka do projektu, ktorý začínal v roku 2001, vstúpila s finančnou podporou v roku 2010. Žiadalo si to spoluprácu finančnej inštitúcie, ktorá pomôže nielen finančne, ale aj mentorsky. „Projekt Poznaj svoje peniaze spĺňa všetky naše kritériá vzdelávacieho projektu, preto plánujeme v našej dnes už trojročnej spolupráci s Nadáciou pre deti Slovenska pokračovať aj v budúcnosti,“ tvrdí M. Krejcarová o budúcich plánoch. Dodáva, že „každý rodič si želá, aby sa z jeho dieťaťa stal úspešný a šťastný človek. Osobné financie a ich úspešné manažovanie k tomu patria. V našej spoločnosti však nie je tradícia odovzdávania poznatkov z tejto oblasti. Deti a mladí ľudia sa to nemajú od koho alebo kde naučiť. Finančná gramotnosť a manažment osobných financií nie je samozrejmou súčasťou výučby na základných a stredných školách. Vzdelávanie v manažovaní osobných financií sa preto stáva pre nás súčasťou a predpokladom úspešného života každého človeka“.
ATRAKTÍVNY INTERNET. Keď projekt začínal hľadať prvotný záujem u mladej a nastupujúcej generácie, bolo prioritou pozmeniť myslenie mladých o svojich budúcich financiách a najmä potreba venovať sa nedostatočnému finančnému vzdelávaniu na Slovensku. Na začiatku nového tisícročia táto úroveň značne zaostávala, naznačuje Aneta Chlebničanová, projektová manažérka Nadácie pre deti Slovenska.