Fiat sa právom pýši skvelými modelmi od praveku motorizmu až po súčasnosť. A hoci má produkcia tohto symbolu automobilizmu aj oponentov, v dvoch ťažiskových bodoch sa všetci zhodnú. V službách automobilky pracovali famózni dizajnéri a na malé autá má patent.
Panda najnovšej generácie si odkrútila svetovú premiéru na jeseň vo Frankfurte nad Mohanom a podľa všetkého má zamiesené na úspech. Jedným z dôvodov je jej účasť vo finále súboja o titul európskeho auta roka, ktorý vyvrcholí onedlho na ženevskom autosalóne.
Osvedčená architektúra. Fiat neprišiel s ničím prevratným, stále dobre predávanú Pandu ešte vylepšil. Aj naďalej si zachováva úzku a vysokú siluetu, pričom základné rozmery sa trošku rozhýbali. Panda III je o 10 mm dlhšia, o 50 mm širšia, ale o 30 mm nižšia ako predchodca. O pôvodnú podvozkovú platformu sa delí s Fiatom 500, aj rázvor (2 300 mm) majú obe autíčka identický. Z profilu si na prvý pohľad generačný posun nemusí pozorovateľ hneď uvedomiť. Tak pripomíname väčšiu plochu bočného presklenia, preformované lemy blatníkov, k tomu celkove oblejšie línie. Na prednej partii je už zjavná formovaná kapota, nová maska chladiča, svetlomety a nárazník s mohutným otvorom náporového chladenia. Vzadu sa vynímajú rozšírené piate dvere aj nové osvetľovacie telesá. A celkove bohatšie je zastúpenie ochranných plastov.