Deti si písmenká nacvičia na papieri, aby v zošite nerobili chyby. Niektoré činnosti ľudia donekonečna trénujú, aby riziko zlyhania znížili na minimum. Ak má nácvik charakteristiky hry, stáva sa z drilu zábava. A niekedy aj veľmi užitočná zábava.
Strategické riadenie už má povesť floskuly, ktorá sa v biznise opakuje pričasto. Všetci vedia, že bez stratégie firma nemá veľkú nádej na dlhý život. Všetci už však vedia aj to, že stratégiu len tak hocikde nenakúpia, rovnako ako stratégov nevykrešú z rutinérov. Možno práve preto má súťaž Global Management Challenge taký úspech. Nabáda študentov a mladých manažérov vyskúšať si vedomosti a zručnosti vo virtuálnom prostredí, teda nanečisto.
Global Management Challenge je medzinárodná manažérska súťaž, založená na simulácii biznisu v oblasti strategického riadenia firiem, na ktorej sa môžu zúčastniť tak študentské, ako aj zamestnanecké tímy. Prostredníctvom projektu majú účastníci možnosť stať sa top manažmentom modelovej výrobnej firmy a prijímať rozhodnutia v piatich strategických oblastiach (ľudské zdroje, obchod a marketing, financie, logistika a výskum a vývoj). Ide o komplexnú súťaž, v ktorej účastníci rozhodujú o 66 parametroch, ktoré zadávajú každý týždeň online. Vychádzajúc z histórie firmy, keď majú účastníci k dispozícií päť štvrťročných finančných výkazov, zadávajú svoje rozhodnutia v oblasti riadenia a stratégie. Reálnosť simulácie podčiarkuje fakt, že na každé rozhodnutie vplýva aj činnosť konkurencie. Súťaž sprostredkúva predovšetkým kontakt študentov a spoločností, čo prináša výhody pre oboch zúčastnených. Na jednej strane sú motivovaní študenti, ktorí majú záujem rozvíjať sa nielen prostredníctvom simulácie, ale aj pomocou kontaktu s partnerskou spoločnosťou.