Pred piatimi rokmi v Profite z vlastnej skúsenosti tvrdil, že počet spoločníkov vo firme nemá byť párny a nesmú byť viac ako dvaja. A najschodnejšou cestou sa mu vidia rodinné podniky. Slovenský vinár Peter Matyšák, finalista súťaže spoločnosti Ernst & Young Podnikateľ roka 2011, už štvrťstoročie buduje rodinnú firmu. Menšinovými spolumajiteľmi sú manželka a obe deti.
Štyridsaťjedenročný syn Marek manažuje odbyt vína a prácu u otca berie ako záväzok, ktorý by niekto možno označil aj za stratu slobody. Z tohto vlaku sa len tak nevystupuje a nič sa nedá zľahčiť, lebo robota na svojom je iná než zamestnanie. S otcom súkromníči už od konca osemdesiatych rokov po ukončení nadstavby na hotelovej škole. Videl, ako ich veľká silná rodinná firma rástla od nuly, a vie, čo to stálo energie. O päť rokov mladšia Kristína, absolventka strednej ekonomickej školy, chcela do sveta bez ochranných krídel. Poldruha roka bola au-pairkou v Londýne, vlastný biznis si odskúšala u otcovho priateľa v Bostone. Mal vtedy tri snack-bary na zimných štadiónoch a jeden jej zveril, aby si ho zásobovala a nakúpený tovar dokázala aj predať. Keď sa vrátila domov a otec sa opýtal, čo ďalej, odpovedala: „Vo firme by som...“ Dnes vie, že múdrejšie nemohla urobiť.
Priťahovanie detí