Smartfóny sa votreli už aj do turistiky v divočine. Nejde pritom o navigáciu či pomoc pri nehode – internetom sa šíria aplikácie, ktoré majú uľahčiť „lov“ divých zvierat. Zároveň však návštevníkom umožňujú podeliť sa o informácie posledného výskytu zvierat. Napríklad aplikácia Kde je medveď (Where´s a Bear) turistovi sľubuje, že kdekoľvek na severe USA sa za okamih dozvie, či sa v jeho blízkosti pohybuje nejaký maco. Využívanie sietí, sprostredkovanie informácií a zapájanie čoraz väčšieho počtu návštevníkov divočiny a národných parkov tak poskytuje dokonalé mapovanie výskytu a trás divých zvierat. To je pozitívne v prípade, ak informácia slúži na varovanie výletníka pred nebezpečnými dravcami. Správa Yellowstonského národného parku však upozorňuje aj na negatívne dôsledky a takéto iniciatívy návštevníkov považuje za škodlivé. Ochrancovia prírody upozorňujú, že ak dravce privyknú ľuďom, môžu sa ich prestať báť a stanú sa oveľa nebezpečnejšími.
