Slečna, ktorá hromží, že sa zbytočne trepala do Parndorfu za teniskami jej obľúbenej značky, nenašla však ani ružovkasté, ani jej veľkosť, netuší, že outlet je iný spôsob nakupovania. Nehľadá sa čosi konkrétne, ale objavuje sa to, čo je. A niečo určite zaujme.
Staviteľ seneckého outletu nemal v outlete Batavia Stad pri Amsterdame nijaké želanie. Pozrel skusmo na pult s džínsami a zistil, že jedny sú nielen pekné, ale aj na jeho vysokú postavu. A vedľa kúpil sveter.
Napriek frflaniu, že ide o dosť drahý a iba značkový tovar a nie vo všetkých číslach a farbách, aj menej informovaný našinec vzal rakúsky Designer Outlet v Parndorfe na milosť. Veď aj drahý tovar je najmenej o tridsať a neraz až o sedemdesiat percent lacnejší než v butikoch. Outlet nie sú obchodíky s podradným tovarom z Ďalekého východu, ale ani mestské butiky, kam sa chodí po novinky svetových značiek. „Outlet slúži na impulzívne nakupovanie, človek sem nejde za istou značkou a jej istým výrobkom s tým, že musí určite čosi kúpiť,“ vysvetľuje Silvester Petrezsél, lízingový manažér spoločnosti IPEC Group, ktorá stavia v Senci prvý slovenský outlet. „Ale pri toľkej ponuke pravdepodobne nájde dačo, čo mu padne do oka, hoci o tom neuvažoval,“ dodáva.