Ľudia sa pozerajú do internetových predajní čoraz častejšie ako do tých skutočných. Už im nezáleží len na cene, ale aj na komunikácii, rýchlosti a ďalších doplnkových službách. Riaditelia dvoch najpopulárnejších e-shopov Michal Meško a Tomáš Braverman, ako aj riaditeľ cenového porovnávača Michal Král radia, čo na zákazníkov na webe funguje.
To, či internetový obchod ponúka na daný produkt najnižšiu cenu, je podstatný faktor. Ale nemusí byť vždy prvý. „Keď pred štyri a pol rokom vznikala naša stránka, boli ceny najdôležitejšie kritérium. Ako sa však nákup cez internet vyvíja, trh čoraz viac smeruje ku kvalite a spoľahlivosti e-shopov,“ hovorí Michal Král, zakladateľ porovnávača cien Pricemania.sk.
„V prieskumoch je cena u zákazníkov prvé až tretie najdôležitejšie kritérium. Ale z nášho pohľadu to určite nie je to najdôležitejšie,“ hovorí Michal Meško, riaditeľ webového kníhkupectva Martinus.sk, ktoré v minuloročnom prieskume Gemiusu skončilo ako druhý najpopulárnejší slovenský internetový obchod. „Ľudia sa nerozhodujú vždy podľa toho.“