Vývoj v oblasti svetového podnikania ukazuje, že sloboda zamestnancov nie je iba ďalším logickým krokom vo vývoji riadenia firiem, ale že sa stáva kľúčovou konkurenčnou výhodou. Postupným prenesením rozhodovania na zamestnancov získa firma ich srdce a nápady. Z toho, ako uvádza stránka Peoplecomm, budú mať osoh majitelia, zákazníci aj zamestnanci.
Šťastný zamestnanec je viac angažovaný a produktívny. Na konferenciách o ľudských zdrojoch to odznelo už veľakrát. S takými zamestnancami rastú aj tržby firmy. Intuitívne vieme, že je to pravda. V praxi však väčšina ľudí ostáva na nudných teplých miestach. Mnohé práce sú navrhnuté ako neuveriteľne monotónne a bezduché. Veľa šéfov je blbcov. A predsa mnohí akceptujú byrokratický, hierarchický, kontrolovaný svet, s ktorým sme vyrastali a považujeme to za nevyhnutnú časť pracovného života. Jediným riešením je dať výpoveď a stať sa podnikateľom alebo nezávislým pracovníkom. Viacerí sa vydajú touto cestou. Tí, čo raz vystúpia z korporátneho sveta, sa len zriedkavo vrátia. Takto začína úvod svojej knihy The Happy manifesto (Šťastný manifest) Henry Stewart. Brit, ktorý sa v roku 2009 podľa prieskumu Guru Radar of Thinkers zaradil medzi päťdesiat najvplyvnejších ľudí sveta. Keď sa sympatický ostrovan objavil na pódiu Medzinárodnej konferencie o zodpovednom podnikaní v Bratislave, venoval sa najmä motivácii zamestnancov. Britský manažér totiž verí, že lepšiu službu zákazníkom nemôže poskytnúť nikto iný, ako kvalitní a silno motivovaní ľudia, ktorí pre vašu firmu pracujú. Nie je teoretikom. To, o čom hovorí, si odskúšal vo vlastnej spoločnosti Happy, ktorú britský denník Financial Times označil za jednu z najlepších miest, kde sa oplatí pracovať. Vytvoril pracovisko snov, na ktoré čaká v poradovníku dvetisíc ľudí.
Najšťastnejšia firma