Nápad vyskúšať mestskú cyklistiku v reálnej praxi paradoxne inšpirovalo zranenie mladej ženy, ktorej auto nedalo prednosť. Vtedy sa stretli cyklisti a zistili, že ich komunita nie je malá, že spolu majú pomerne silný hlas. Hoci ešte ich veľmi nepočúvajú.
Stretnutie bolo kľúčovým aj pre Jána Šifru, ktorý vymyslel Modrofúza. Je to obchod a dielňa, ktoré ponúkajú veci a myšlienky pre mestskú cyklistiku. Väčšine ľudí, ktorí do obchodu prídu, nenapadne, že Modrofúz je nepriateľ žien (ako tvrdia výkladové slovníky) alebo, že bicykel je čisto mužská záležitosť. „Potrebovali sme zapamätateľné meno, niečo, čo sa dostane do povedomia, nemá to však hlbší význam,“ vysvetľuje J. Šifra, ktorý má skúsenosti s tvorbou značiek z niekoľkoročného pôsobenia v reklamnej agentúre.