Na Tour de France urobili slovenskí cyklisti, najmä Peter Sagan, dieru do sveta. Na najvyššie méty siahajú talenty, ale radosť z bicyklovania môže mať aj nemehlo. Preto sú dôležité podmienky, dostupnosť techniky, dobré cesty, cyklistické trasy. Nie všetko z toho Slovensko má, ale dobrý bicykel sa tu kúpiť už dá.
Na otázku, či úspech slovenských cyklistov na Tour de France povzbudí záujem o cyklistiku tak, aby sa prejavil aj v bicyklovom biznise, odpovedali Ján Kubíček, generálny riaditeľ spoločnosti Dema v Senici, a Richard Likavčan, jej obchodný riaditeľ, celkom spontánne.
„Som presvedčený o tom, že to, čo robia naši cyklisti, je úžasné a určite sa to prejaví aj v záujme. Stále je však problém s infraštruktúrou, s kvalitou ciest,“ hovorí J. Kubíček a jeho kolega R. Likavčan ho dopĺňa o spomienku, ako jeho generáciu inšpirovali mená ako Klasa či Škoda, ktorí boli veľkými vzormi, a že aj Peter Sagan a Peter Velits sa stanú vzormi pre tú dnešnú. „Hoci sme o takom úspechu slovenských profesionálnych jazdcov ani netušili, pripravili sme bicykel pre začínajúcich jazdcov, juniorov. Tour de France nám teda veľmi zapadla do konceptu a potvrdila správnosť orientácie na mladých cyklistov, ktorí na slovenskom trhu vlastne nemali cenovo primeraný stroj,“ pripomína R. Likavčan.