Návšteva najväčšieho slovenského maratónu v horskej cyklistike Intersport MTB trophy & TV Markíza run bola prekvapujúca. V areáli parku za stupavským kaštieľom sa pohybovali tisícky ľudí, organizátori to odhadli na sedemtisíc. Veľký centrálny stan bol obkľúčený stánkami s občerstvením a cyklistickými potrebami. V jednom z nich jazdci dokonca mohli absolvovať optimálne nastavenie bicykla pomocou počítačovej analýzy posedu. V blízkosti cieľa sa nachádzali umývacie boxy pre bicykle, sprchy pre športovcov, strážené parkovisko na bicykle či kamiónová nemocnica IRS. „Terénne sanitky a štvorkolky s prvou pomocou máme aj na trati,“ upozorňuje Pavol Grujbar, ktorý má na starosti projekt maratónu, marketing, sponzoring a reklamu.
CYKLISTIKOU KU ZDRAVIU. Štyridsaťročný majiteľ stavebnej firmy Maroš Seewald priznal, že je na Stupavskom MTB maratóne druhý raz a so svojím 14. miestom je na trati dlhej 42 kilometrov spokojný. K cyklistike ho pred dvoma rokmi priviedol zdravotný stav, vysoký krvný tlak a zvýšený cholesterol. Postupne prešiel od klasického horského bicykla k odpruženiu predných kolies a vidlice. Podarilo sa mu splniť záväzok z minulého roka, zlepšiť čas o hodinu. Aj keď jazvy na nohách svedčia o tom, že to nebolo bezbolestné. Po účastiach na viacerých slovenských cyklistických pretekoch tvrdí, že stupavský maratón má najlepšiu organizáciu.
Na desiatom jubilejnom ročníku sa zúčastnilo rekordných 1 278 pretekárov, z toho 145 zahraničných. Rakúšanov, Čechov, Holanďanov, Nemcov, Angličanov a iných prilákala nielen reklama, preteky patria do medzinárodnej série horských a cyklistických maratónov, ale aj referencie účastníkov z predchádzajúcich rokov.