V trhovom segmente B požaduje zákazník logický paradox – za málo peňazí veľa muziky. V rebríčku priorít dominuje pomer úžitkovej hodnoty a ceny. Medzi prvými informáciami o novom Renaulte Clio sa preto nemôže stratiť tá, ktorá hovorí, že v porovnateľnej výbave bude lacnejší ako jeho predchodca.
KTO ŠETRÍ, MÁ ZA TRI. Úspory sa získajú aj vďaka synergickému efektu aliancie s japonskou automobilkou Nissan. Vývojári totiž ako konštrukčný základ použili optimalizovanú platformu B, ktorú využíva aj najnovší Nissan Micra. Pritom nové Clio vyprojektovali tak, aby až polovicu dielcov malo spoločné s Renaultom Modus, ale aj s Microu. S rastúcim objemom identických dielcov dodávateľom klesajú náklady na jednotku produkcie a automobilka môže tlačiť na adekvátne zníženie cien subdodávok.
TROJDVEROVÉ NEBUDE. Novinku navrhol tím šéfdizajnéra Laurensa van den Ackera potom, ako si niektoré nápady vyskúšal na štúdii DeZir. Mäkké prítulné línie, športovo zvýraznené blatníky a prahy, kolesá zasadené do rohov karosérie a k tomu chróm, LED svetlá a mohutné logo v maske chladiča. Karoséria má pätoro dverí a kľučky bočných zadných dverí sú schované do rámov okien. „Trojdveráky“ sa ani vyrábať nebudú, zato kombi (Grand Tour) bude nasledovať.