Osemnásťtisíc legendárnych nenáročných ruských dvojplošníkov An-2, prezývaných Anka či Anča, vyrobili medzi rokmi 1948 až 2002 doma a licenčne v Poľsku i v Číne. Slúžia v sovietskej armáde, cvičia výsadkárov, v civile majú na pulube dvanásť miest, vozia náklad, hnoja polia, postrekujú lesy proti škodcom, lietajú aj na lyžiach a plavákoch. Mnohé sú dnes po provinčných letiskách schátranými pamätníkmi alebo v šrote. Ruské ministerstvo dopravy odhaduje, že stále zo dve tisícky sú schopné letu a po prestavbe ich čaká ešte pomerne dlhý život. V Rusku totiž zúfalo chýbajú malé lietadlá na regionálne linky, nuž v Sibírskom leteckom výskumnom ústave v Novosibirsku An-2 prekonštruovali, aby sa do nich dali inštalovať americké turbovrtuľové motory Honeywell a vrtule Hartzell. Tie znížia spotrebu o 15 až 20 percent a dolet o polovicu. Každá prestavba tohto oldtimera bude stáť približne 635-tisíc eur, ale má vraj zmysel, pretože nové moderné ruské lietadlo tejto kategórie sa nebude vyrábať skôr ako o tri roky. Americké motory a úpravy za 2,4 milióna eur by mali predĺžiť životnosť aj malým trojmotorovým prúdovým lietadlám Jak-40.
