„Kúpna sila v tejto časti sveta je totiž neskutočná,“ hovorí Martin Banák o dôvode rodinnej cesty do Singapuru a vôbec prečo sa s Yikebikom stretol. Pre Singapurčanov sú technologické novinky ediktom, na ktorý má väčšina z nich financie. Nebolo preňho teda prekvapením, že v takej vyspelej krajine sa už ľudia pohrávajú s inými spôsobmi prepravy ako my doma.
NOVÉ ROZMERY. „V Singapure je najvyššia životná úroveň na svete, akú som videl. Jednoducho to tam žije všetkým, čo vo svete technológií poznáte. Alebo ešte ani nepoznáte. Predstavte si ostrov, kde na 24-krát 40 kilometroch žije päť miliónov ľudí, z ktorých sedemnásť percent sú dolároví milionári,“ nabáda M. Banák. Trh s novinkami dostáva tak podľa neho úplne iné rozmery. Priestor vznikol aj pre Yikebike, ktorý si postupne podmaňuje viaceré trhy. Prvý plne funkčný elektrobicykel zo superľahkých materiálov vznikol v rukách vynálezcu Granta Ryana na Novom Zélande a mal umožniť nový efektívnejší spôsob prepravy s hmotnosťou menšou ako väčšina štandardných bicyklov. Pohybovať sa bez pedálovania, s minimálnou námahou prechádzať rôznymi prekážkami, nosiť ho so sebou v puzdre kamkoľvek a neriešiť, či je práve na ceste zápcha alebo nie – taká je filozofia novinky, ktorú musel nájsť až v Singapure.
Hoci slovenské cesty môžu byť pre novinku značným testom, rozhodol sa M. Banák ponúkať bicykel aj na tunajšom trhu. „Nie je to moja doména. V prvom rade som finančník na Forexe, kde momentálne rozbieham nový projekt. Zaujalo ma, aký dobrý biznis s Yikebikmi je po celom svete – od Panamy až po Kóreu. Slovensko v tomto smere opäť zaostávalo, a preto som sa tejto myšlienky ujal,“ vysvetľuje finančník.