Slovenská ekonomika sa dnes spolieha najmä na strojárstvo, výrobu automobilov či elektroniky. Čoraz viac však na seba upozorňuje aj online priemysel. Podľa štúdie, ktorú vypracoval Boston Consulting Group v spolupráci so slovenskou pobočkou Googlu, už dnes sa internetová ekonomika podpisuje pod 3,3 percenta HDP.
V minulom roku sa e-shopy, webová reklama a iná internetová aktivita pričinili o 2,3 miliardy eur. Autority z oblasti internetu tvrdia, že v tomto odvetví má Slovensko veľký potenciál a môže si dovoliť súperiť so svetom. „Na Slovensku je veľmi ťažké vybudovať veľkú konzumnú značku, pretože na to potrebujete veľký trh. Takisto nemáme veľké nádeje v biotechnológiách, kde sú nutné drahé investície do technológií,“ hovorí Rastislav Kulich zo spoločnosti Google. Oproti tomu na rozvoj ziskových webových projektov stačí len pripojenie na internet a ľudia s technickými znalosťami a nápadom „Slovensko má šancu stať sa malým Silicon Valley.“