Podľa prieskumu, ktorý pre spoločnosť Home Credit realizovala agentúra STEM/Mark, Slováci nákupy darčekov odkladajú. Čakajú totiž na zľavy. Na konci októbra mala darčeky len tretina z nich. V obchodoch sa pritom ukazujú dva protichodné trendy. Obchodníci sa snažia lákať na vianočnú sezónu čo najskôr.
ZVÝŠENÝ DOPYT. Tradičným miestom vianočných nákupov zostávajú podľa týchto informácií kamenné obchody. Tento rok v nich nakúpia tri štvrtiny ľudí. Rozdiel totiž znižujú každoročne e-shopy a ich ponuka. Veľkým prekvapením je, že mladá generácia využije e-shopy len v polovici prípadov. Naopak, v Česku bude nakupovať online takmer osemdesiat percent ľudí vo veku do 25 rokov, čo je diametrálny rozdiel. Pritom u Slovákov jednoznačne vedú tuzemské e-shopy nad zahraničnými.
Ani do zahraničných obchodov sa ľuďom nechce cestovať. Podľa prieskumu tam vyrazí len deväť percent ľudí. Slováci však Čechov v nakupovaní darčekov online dobiehajú. „Výhradne v kamenných obchodoch bude tento rok nakupovať darčeky sedem percent Slovákov a štyri percentá Čechov používajúcich internet,“ hovorí riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský. „Hlavným dôvodom nákupu vianočných darčekov online sú nižšie ceny tovarov, pohodlie nakupovania, ako aj širší sortiment,“ dopĺňa projektový manažér portálu Heureka.sk Kamil Demuth.